Partnerzy serwisu:
Biznes

Polregio: 100,8 mln pasażerów w 2024 r. To rekord!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
30-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Polregio

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Polregio: 100,8 mln pasażerów w 2024 r. To rekord!
fot. Polregio
Liczba pasażerów Polregio sięgnęła w 2024 r. niemal 101 milionów. W stosunku do roku poprzedniego ich liczba wzrosła o przeszło 3 mln. Ostatni raz tak wysoki wynik spółka osiągnęła ponad 10 lat temu – podkreśla przewoźnik.

100 mln 894 tys. – dokładnie tyle osób skorzystało w ubiegłym roku z usług Polregio. To o 3,6 mln podróżnych (3,7%) więcej niż rok wcześniej. Wynik ten jest także wyższy od tych, jakie spółka osiągała w poprzednich kilkunastu latach: po raz ostatni liczbę 100 mln podróżnych spółka przekroczyła w roku 2012. Warto jednak przypomnieć, że zarówno pozostali operatorzy regionalni, jak i PKP Intercity zwiększyli w tym okresie swoje przewozy znacznie bardziej.





Podium: Pomorze, Wielkopolska i Małopolska

Najlepszy wynik przewozowy w 2024 r. Polregio odnotowało w październiku. Pociągi przewoźnika wybrało wtedy aż 9,2 mln osób. To średnio niemal 300 tys. pasażerów przewiezionych każdego dnia tego miesiąca.

Najwięcej podróżnych korzystało z usług spółki w województwach: pomorskim, wielkopolskim i małopolskim (mimo że dwa ostatnie województwa mają własnych przewoźników samorządowych). Ostatnie z tych województw odnotowało również największy skok rok do roku: pociągami Polregio w 2024 r. podróżowało tam o ponad 20% osób więcej.

Polregio chwali się także kolejnym wzrostem liczby biletów kupionych online. Z tego kanału sprzedaży korzysta już 40% pasażerów spółki – to o 5% więcej niż rok wcześniej.

Prezes: Gdybyśmy mieli lepszy tabor...

­– W 2024 r. każdego dnia naszymi pociągami podróżowało średnio ponad 275 tysięcy pasażerów. Jestem przekonany, że gdybyśmy dysponowali nowszym i nowocześniejszym taborem, ten wynik byłby jeszcze lepszy. Wymiana i modernizacja pojazdów to nasz priorytet. Kolejnym jest odbudowa zaufania i dobrych relacji z pasażerami oraz samorządami województw – deklaruje prezes Polregio Krzysztof Pietrzykowski. O straconej szansie na wielkie zakupy nowego taboru ze środków unijnego Funduszu Odbudowy pisaliśmy tutaj.

Znaczny wkład w osiągnięcie rekordu mają – jak podkreśla szef spółki – pracownicy Polregio. – To przede wszystkim oni każdego dnia dbają o bezpieczeństwo podróżnych oraz o to, by nasze pociągi łączyły mieszkańców z nawet najmniejszych miejscowości, za co dziękuję. Wszystkich zainteresowanych pracą z nami zapraszam na pokład – dodaje Pietrzykowski.

Polregio: Jesteśmy konkurencyjni

Jak podkreśla spółka, Polregio pozostaje wiodącym – a w niektórych regionach kraju także jedynym – pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. – Spółka odgrywa bardzo ważną rolę w walce z wykluczeniem komunikacyjnym. Pociągi tego przewoźnika docierają zarówno do dużych miast, jak i wielu mniejszych miejscowości. Od grudnia 2024 r. pojazdy Polregio zatrzymują się na kilkudziesięciu dodatkowych stacjach i przystankach, umożliwiając pasażerom dotarcie do pracy, szkoły, lekarza czy bliskich – przypomina przewoźnik.

Spółka przygotowuje się na wyzwania związane z IV pakietem kolejowym i otwarciem rynku przewozów pasażerskich. W ubiegłym roku Polregio wygrało pierwszy w pełni konkurencyjny przetarg na obsługę połączeń w województwie podlaskim na lata 2026-2030. W toku jest przetarg na świadczenie usług przewozowych przez 5 lat w województwie podkarpackim - tu jednak pojawiają się zarzuty, że konkurencja ma charakter pozorny, a postawione przez zamawiającego warunki faworyzują dotychczasowego przewoźnika, czyli właśnie Polregio.

– Rozwój Polregio wymaga nie tylko naprawy oraz rozliczenia licznych błędów i zaniedbań z poprzednich lat, co już się dzieje, ale także zaszczepienia w spółce ducha XXI wieku. Intensywnie pracujemy nad nową strategią, aktualizujemy nasz model biznesowy. Chcemy przygotować spółkę na stojące przed nią wyzwania – podsumowuje prezes.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Polregio ma trafić do Ministerstwa Infrastruktury

Prawo i polityka

Polregio ma trafić do Ministerstwa Infrastruktury

Jakub Rösler 28 stycznia 2025

Polregio: Rabaty na Dzień Babci i Dziadka

Pasażer

Polregio: Rabaty na Dzień Babci i Dziadka

inf. pras. Polregio 20 stycznia 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Polregio ma trafić do Ministerstwa Infrastruktury

Prawo i polityka

Polregio ma trafić do Ministerstwa Infrastruktury

Jakub Rösler 28 stycznia 2025

Polregio: Rabaty na Dzień Babci i Dziadka

Pasażer

Polregio: Rabaty na Dzień Babci i Dziadka

inf. pras. Polregio 20 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5